הפרקליטות בבג"ץ מתווה הכותל: "לעמדתנו אין חובה משפטית ליישם את המתווה"

    אליהו גרין 1 Comment on הפרקליטות בבג"ץ מתווה הכותל: "לעמדתנו אין חובה משפטית ליישם את המתווה"

    הדיון בבג"ץ בעתירות הרפורמים ותנועות נוספות בעניין מימוש מתווה הכותל; פרקליטות המדינה "עמדת המדינה היא שאין חובה משפטית ליישם את מתווה הכותל – מתווה הכותל מושהה"

    בית המשפט העליון
    בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופטי בימ"ש העליון דנים בשעה זו בהרכב מורחב בראשות נשיאת ביהמ"ש העליון השופטת אסתר חיות בעתירות הרפורמים ותנועות נוספות בעניין מימוש מתווה הכותל.

    במהלך הדיון שופטי בג"צ דוחקים בנציגי המדינה לעקוף את סמכויות וועדות התכנון – המחוזית והמקומית ולכפות מתן היתר לעבודות שיפוץ ברחבה הדרומית של הכותל, ובעצם לעקוף את חוקי התכנון והבניה המקובלים.

    הפרקליטה אשר מייצגת את המדינה, הסבירה לשופטים כי הוועדות עושות את עבודתם, אך מדובר בנושאים תכנוניים מורכבים שלוקחים זמן. עוד אמרה הפרקליטה כי עמדת המדינה היא שאין חובה משפטית ליישם את מתווה הכותל, ועמדת המדינה כעת היא שמתווה הכותל מושהה. בנוסף ציינה הפרקליטה כי ברחבת הכותל המרכזית מבקרים כ-12 מיליון איש בשנה, וברחבה הדרומית כ-40,000 בלבד. יצויין, כי ברחבה הדרומית מתקיימות גם תפילות רבות עם מחיצה וע"פ הכללים הנהוגים בכותל המערבי.

    יוזכר, כי לקראת הדיון העלו הארגונים אשר הם צדדים לעתירה, חשש, כי בכוונת השופטים בדיון לתת החלטה ולשנות את הסטטוס קוו ברחבת הכותל.

    "באופן חריג השופטים דחו את בקשת המדינה, לתת זמן נוסף בכדי להגיע לפתרון בסוגיות אשר עלו בכלל העתירות, והדיון מתקיים בהפתעה. ממשפטנים ועורכי הדין אנו שומעים כי ישנו חשש ממשי כי כבר בדיון בג"צ יכפה ויוביל שינוי בסטטוס קוו בכותל המערבי". אמרו בארגון ליב"ה.

    "לצערנו השופטים כבר רמזו את זה בהחלטה החריגה. אנחנו בדיון יחד עם הארגונים הנוספים ונעשה הכל כדי שרחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו לא יחולל, וחס ושלום לא תתקבל החלטה שתביא לפגיעה אנושה במיליוני היהודים שפוקדים את הכותל מידי שנה". הוסיף אורן הניג מליב"ה.



    1 תגובות

    מיין תגובות